Om Skolen

Flow Dance Academy Copenhagen var den første Europeiske danseskolen som kunne tilby en utdannelse innenfor streetdans stilene. Flow har utdannet dansere siden 2001 og er et stort og anerkjent navn innen hip hop i hele Europa.

Vi er stolte over å presentere Flow Dance Academy Oslo siden 2012!

Vi er den eneste dagskolen i Norge med fokus kun på hiphop og streetdans-stilene.

Høstsemesteret 2024 i Oslo varer fra 19. august til 13. desember 2024 (høstferie uke 40).

Vi har klasser fem dager i uken fra kl. 09.30-15.00.

For mer informasjon om evt. videre skolegang i Paris: www.flowdanceacademy.com

Hos oss får du grunnlaget for å ta dansen din til et nytt nivå og undervisning fra noen av Norges

og verdens mest etablerte dansere.

Blant annet:

Tonje Svendsen (Saku Collective) - hip hop

Amalie Arntsen - house & styrke

Bodil Hindrum - stretching

Vi har jevnlig utenlandske gjestelærere da vi samarbeider med flere organisasjoner i Oslo som inviterer dansere fra Europa og USA for å dømme battles o.l.

Vi har hatt besøk av bl.a.: Mr. Wigglez (USA), Rashaad (USA), Kapela (FR), Malkom (FR), Stan Elle (USA), Anna Ninja (SE).

Du vil bli undervist av noen av Norges, Europas og verdens beste og mest etablerte lærere i stilene: hip hop, house, break, locking, popping, waacking, voguing og dancehall.

Vi har i tillegg styrketrening en klasse i uken med PT Amalie Arntsen som er utdannet danser og osteopat, og noen klasser yoga, stretching og avspenning i løpet av semesteret.

Det holdes kurs i ernæring og skadeforebygging i samarbeid med Muskelklinikken og kurs i normer, likestilling og seksuell trakassering i kunstfeltet med Balansekunst.

På skolen har vi også fotoshoot hvert år og et show eller videoshoot mot slutten av året.

Flow har noen av de beste, mest lidenskapelige danserne på verdensnivå som pedagoger. Disse sitter på enormt mye kunnskap og erfaring innen sine respektive stiler.

Flow setter rammene, men krever også hardt arbeid og engasjement. Vi ser på hver enkelt dansers sterke sider og ønsker å dyrke dine styrker og utvikle deg til den beste danseren du kan bli!

Dersom du ønsker å gjøre dans til en stor del av livet ditt velger du Flow Dance Academy. Skolen har dyp tilknytning til streetdans miljøet i Oslo, og det er naturlig inngang til å bli kjent med mange og bli integrert i miljøet.

Flow Dance Academy startet opp i Danmark (København), men vi har utvidet gjennom årene. Nå har vi danseskoler i Norge (Oslo) og i Frankrike (Paris).

Det er mulig å gå videre på Flow i Paris etter at semesteret i Oslo er avsluttet:

Som student hos oss ved Flow Dance Academy Oslo har du tre alternativer for skolegang*

 ETT ÅR: Høstsemesteret i Oslo 2024, vårsemesteret i Paris 2025

 TO ÅR: Høstsemesteret i Oslo 2024, vårsemesteret i Paris 2025 + andre skoleår i Paris 2025/2026

*Det finnes også mulighet for å gå kun høstsemesteret 2024 i Oslo